Macarons: mellanting mellan kex och cupcakes

2012-12-12, klockan 21:13:00

Brukar vanligen ha jämnt fullt upp, men förra veckoslutet då jag hade ledigt såg jag min stora chans att göra något jag annars aldrig hinner med. Då före gymnasietiderna hade jag gott om tid att sticka, baka och bara vara, men som sagt har fritiden varit knapp under de senaste tiderna.
For till butiken och köpte lite choklad på lördag förmiddag, men inte för att ätas, utan för att baka macaroner av. För att jag har en stor kärkek för choklad, så beslöt jag mig för att göra macarons med choklad och kokossmak. Efter mycket småpetig bakning och ett smutsigt och kladdigt köksbord blev slutresultatet dock helt bra. Det bevisade sig att detta är faktist något som man blir bättre på med tiden. "Övning ger färgihet" med andra ord.
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åååh ja älskar macarons, de är så söta å goda! Får ja smaka :) men int på kokosen för de e int i min smak.

Svar: Jaa, det är ju jul snart... ;)
Malin-My Lindblom

2012-12-13 @ 09:07:21

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0