Vintern är den mysigaste årstiden

2012-12-15, klockan 12:23:00

Ibland undrar man om man bor i Sibirien eller i Finland. Det har snöat aktivt under den senaste veckan och under veckoslutet har det lovats mera snö. Dessutom är det ljust bara ungefär två timmar om dygnet såhär om vintern, som är ganska tråkigt. Dock finns det ju alltid både positiva och negativa saker i allt, och man borde ju fokusera sig på de positiva sakerna. Kylan och mörkheten ute i propotion vid värmen inne gör ett extremt mysigt resultat. Tycker nog lite synd om alla som bor i södern som inte får uppleva den vita julen och dessa mysiga kvällsstunder.
Dessutom är ju vintersnön bra för att det är mycket roligare att fotografera den vita, vackra pudersnön än en grå och tråkig vinter utan snö. De senaste två-tre jularna har det inte varit snö på julen, men detta åt är jag i alla fall 99% säker att detta år ska det ske en förändring. Jag har faktist svårt att tänka mig att dessa kanske 30 centimeters snö skall hinna smälta bort innan den 24:de.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag tycker att du har mycket fina bilder i din blogg :-)

2012-12-15 @ 16:04:39

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0