Melodifestivalen

2013-03-10, klockan 10:39:00

Kom igår hem från bio med Claudia just i tid så vi båda hann till våra hem i tid och kolla på Mello. Jag personligen heja på Anton Ewald, men var även förtjust Ulrik Munther och Robin Stjernberg. För mig var allt bra så länge inte "En riktig jävla schlager" vann, men nog skulle det dock ha varit aningen skrattretande om Yohio skulle ha fått representera Sverige i Eurovision iår (no hate). Även om min absoluta favorit Anton Ewald med låten "Begging" inte vann, så är jag glad för Robins skull! Låten är catchig och har en bra refräng, och koreografin är super!
 
Tycker även iår om Finland bidrag! Just nu är jag ganska så stolt över att vara en filmanssvensk eurovisionsnörd då de senaste tre åren har Finlands eurovisionsrepresentant varit finlandssvensk (då endast 6% av finlands befolking är finlandssvenska). Tror dock inte att Finland kommer att vinna iår, men vi kommer säkert att få delta i finalen för det. Väntar så otroligt mycket på 18:de maj! (årets höjdpunkt!)
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0