Lördag i Wien

2013-09-15, klockan 14:40:00

I det senaste inlägget sade jag att jag funderade på att denna lördag fara på Holi festivalen som ordnades i St Pölten, men som ni kan klura ut genom rubriken så blev det andra planer. Spenderade min lördag i Wien tillsammans med min värdpappa Thomas som sälskap i stället.
Då bilmotorn startade med nosen mot huvudstaden hade vi inga planer om vad vi skulle göra där. Vi startade först på eftermiddagen, så vi hade inte planerat spendera så värst mycket tid där, men tanken bakom detta var att vi helt enkelt skulle lära känna varann bättre och spendera kvalitetstid tillsammas, och Thomas tyckte det vore schysst om jag fick se något annat här i Österrike än deras lägenhet och skolan som jag pendlar mellan jämnt.
Efter att kört i drygt en timme och letat efter parkeringsplats i en halv timme så kom vi till beslutet om att vi skulle kolla bio! Det galna med det var att vi for in i biobyggnaden, köpte popcorn och biljetter till den nästa filmen som kommer, och vi lät ödet bestämma om vi skulle kolla på bra eller mindre bra film. Slutligen blev det actionfilmen Red 2, starred my Bruce Willis. Vanligen då jag går på bio så far jag alltid med Emmi, och detta betyder alltid romantisk komedi, som jag personligen inte har något emot, men det kändes bra med omväxling, även om detta slag av action som baserar sig på vapen och explosioner inte är min absoluta favorit. En bisak var ju också att allt var dubbat till tyska, så det där med att förstå vad som pågick var även en utmaning. Tur att jag dock hade Thomas som förklarade allt för mig. 
Efteråt köpte vi glass - Thomas bananglass och jag kokosglass - var efter det tog sin lilla tid att hitta vår bil på de hundratals små gränderna som finns i staden Wien. Thank God for Google Maps! I mörkret körde vi tillbaka till lilla lugna Ollersbach, och då vi var framme var vi båda helt hundemüde, så det dröjde inte länge innan vi båda befann oss i våra sängar sovande så sött så.
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0