Surpriseparty!

2013-09-01, klockan 08:46:55

Till att börja med vill jag ursäkta att detta inlägg kommer så sent, men min dator har varit på reparation under de senaste dagarna, som förhindrat mitt bloggande.
Nu rakt på sak...
Hade planerat att fredagen skulle vara som vilken fredag som helst. Efter skolan var jag snabbt av och an till Åbo med mamma och köpa varor som behövs inför min utbytesresa nästa vecka. Vi var dock tvugna att lämna Åbo lite extra tidigt idag, för att mamma skulle på ett möte (Hmm, ett möte på en fredagkväll. I detta skede borde jag ju redan ha börjat misstänka något...). Så körde vi hem, och då vi steg in genom dörren var det första jag sade "Mamma, är det bara jag eller doftar det popcorn här?". Mamma "viste inte vad jag pratade om". Så steg jag in i vardagsrummet som var fyllt med ballonger i alla regnbågens färget. Jag hann bara säga "Varför finns här...." innan tolv av mina bästa vänner hoppade ut från sina gömmor och ropade "SURPRISE!!!". Hela min kropp var i chock, och jag viste inte om jag skulle skatta eller gråta...därmed gjorde jag lite både och. De hade till och med bakat två kladdkakor, härliga härliga cupcakes, köpt mitt favoritläsk, köpt kex, kanapees, chips etc etc.
Här i vårt härliga hus spenderade vi vår tid i några goda timmar, lekte lekar, åt godheter och skrattade mer än jag sammanlagt gjort i mitt hela liv. Emmi och Claudia hade även hämtat glowsticks på partajet, som vi alla var så faschinerade över. Enda till midnatt fortsatt festen, och efteråt hjälpte de sista gästerna till med att städa undan alla skräp och få ordning på detta hus igen.
Tack Emmi, Claudia, Jamila, Katarina, Malin, Paulina, Ellen, Isabella, Nora, Jemima, Wilma och Linnéa!
 
 
Jag stal dessa sista två bilderna från Claudias blogg, tack tack mein Schartz!
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0