Weekend i Mariazell

2013-09-22, klockan 13:55:57

Till utbytet hör det till att vi utbyteselever träffas x antal gånger under utbytet, följt av STS's crew. Lördagen var inget undantag då vi med min värdpappa Thomas gjorde sälskap till varann ca två timmar i bilen då vi körde till Mariazell. Själv viste jag inte vad vi skulle göra eller ens var detta så kallade "Mariazell" ligger, så jag fick väl ta det som en överraskning. 
Efter en god stund var vi framme, dock sena, men trafiken överraskade oss på det värsta möjliga sättet. Vi käkade lunch med de andra utbyteseleverna som bor i området nära mig: en från Equador, en från Danmark, en från Frankrike, en från Italien. 
Efter österrikiskt tugg for vi på en tour i ett hus där de tillverkade legensariskt speciella pepparkakor (som enligt mig var helt vanliga pepparkakor, men inget fel i det, det är ju gott med pepparkakor!). Dock pratade gumman som förklarade historia och tillverkning av dessa i ljusets hastighet, och jag förstod absolut noll. Dessutom var jag lite trött och utmattad, så att koncentrera mig kändes rätt så tungt. 
Efter det skulle vi lyssna hur de tillverkar ljus av honung och vax, och efter det fick vi tillverka våra egna självgjorda ljus! Min blev nu inte det vackraste ljuset jag sett under min korta livstid, men man känner nog igen det till ett ljus. 
Det är galet hur seriös jag kan vara ibland (snackar om selfien nere i vänsta hörnet)...
Anyway, kände inte för att lägga ut några bilder där någon annan utbyteselev/person visar sig för att (a) jag tycker det känns pinsamt och turistigt att gå omkring och snappa bilder på allt och (b) vet inte om de känner sig bekväma att hitta sig själva här på min lilla blogg. 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0