En sockerbagare han bor i staden, han bakar kakor mest hela dagen

2014-01-04, klockan 22:57:26

Det var tidig väcking imorse då host familjen hade på hjärtat att vi skulle dra av till en brödfabrik knappt en halv timme från Obergrafendorf. Tidiga mornar har aldrig varit en favorit, men hellre steg jag upp tidigt än att bli ensam hemma hela förmiddagen.
Då vi så väl var framme åt vi morgonmål där (är ni överraskade om jag säger att vi åt bröd), var efter vi for på en tour i fabriked där vi bland annat fick göra vår egna lilla semla! min blev ju då inte exakt hur det var meningen, men unik är den i varje fall. Dessutom så smakade den bra, så jag var mycket nöjd! 
I mitten till vänster är en liten hälsning som vi med Sophie satt in i fabrikens gästbok - bara något smått om att jag är här som utbyteselev och älskar Österrike och att jag har den bästa hostsystern i världen. 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0