Efter en istidsperiod på bloggen

2014-03-19, klockan 20:50:03

Som en snöbollseffekt har det blivit svårare och svårare att komma igång igen här på bloggen! Det är bara mer och mer som händer här i mitt liv, och då jag loggar in på bloggen så har jag ingen aning var jag ska börja.
Idag hade jag dock något på hjärtat som jag ville gärna dela med mig! Idag (19.3) var nämligen dagen då min tyskakurs började! Woah, vilken ny erfarenhet! Lektionerna kommer vara två gånger om veckan tills slutet av skolåret, och vår grupp är en mycket färggrann ihopsättning (är "ihopsättning ens ett ord? Mein Gott, min svenska har verkligen börjat rosta under mitt utbyte). Vi är en ganska liten grupp, och alla är från Brasilien, Kina, Macedonien, Ryssland och så.
Det var en lustig syn hur vi alla var SÅ annarlunda och hade unika bakgrunder, men vi kom så bra överens! Undervisningen var 8:30-12:00, vilket tog lite på krafterna, men i denna grupp är stämningen lugn och även om vi inte känner varann och har inte ens ett ordentligt språk att kommunicera på, så kommer vi överraskande bra överens. Ser redan emot nästa måndag!
 
 
Jah, tänkte lysa upp inlägget med en bild, och som offer valde jag en ritning som jag fick färdig här om dagen. Gav denna big boy till Maria-Anna dock, så jag tror att den är i goda händer. I Österrike har jag alltid då och då hittat tid att rita då jag inte har läxor om kvällarna så ofta. Över denna ritning har det dock uppkommit mycket dilemma, för att under prosessen planerade jag att detta skulle föreställa en varg, men flera har sagt att detta liknar en drake mer en något. Man får väl se den hur man vill...
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0