Längtar...

2013-01-09, klockan 17:17:29

Vet du känslan då man bara ligger och solar vid sidan om en polen med en läsk i handen? Eller kanske känslan då man shoppat så mycket att det värker i föttrena? Detta är vanliga situtationer då man är på semesterresa, och just nu längtar otroligt mycket efter att resa utomlands. Vart som helst, destionationen har ingen skillnad, men jag vill bara fara, fly vardagen. 
Jag vet att jag efter sommarlovet kommer att fara till Österrike som utbytesselev, men jag skulle vija fara på på närtiderna någonstans. Det hjälper inte heller saken att det känns som alla andra skulle helatiden resa någonstans. Pappa, mamma, Emmi, Paulina, Mette, Isabella...listan är lång.
Vi med familjen (mamma, Oskar och jag) har som vana att varje sommar resa någonstans (2010: Gdansk, Polen, 2011: Santorini, Grekland, 2012: London, Stor-Britannien), och detta ska vi göra även i år. Vi diskuterade här om dagen vart vi skulle fara, och som resultat blev det södra Italien. Detta är mycket spännande, för jag har aldrig varit till Italien, och det är ett ställe dit jag absolut vill fara ännu under min livstid. Dock är ju detta först på sommarlovet...
Gdansk, Polen 2010
 
Santorini, Grekland 2011
London, Stor-Britannien, 2012
 

Kommentarer
Postat av: Jessica Persson

Vilka härliga resmål. Skulle också vilja upptäcka mer av värden, har bara upplevt, Sverige, Åland och Riga. En önskan är att få vara i London bland annat så när jag såg bilden på London så vart jag lite avundsjuk..

2013-01-12 @ 11:54:25
URL: http://classica.blogg.se
Postat av: agnesandersson

Hoppas du har haft en jätte bra dag!
kramisar♥

2013-01-12 @ 21:48:13
URL: http://acandersson.devote.se
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

underbart! älskar att resa :)

2013-01-13 @ 15:53:33
URL: http://josefinsdream.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0