Day 13: Goals

2013-02-27, klockan 21:46:52

1. Bli vig. Har nu tänjt de senaste veckorna varje dag, och jag tänjer till och med just nu! Som dansare är det en stor fördel att ha bra fysisk vighet, som just nu är ett bristande delmoment i min dansteknik. Nog för att jag inte är styv som trä, men man kan ju alltid förbättra.
2. Komma från gymnasie med bra vitsord. Jag kunde säkert vara bättre i skolan om jag skulle satsa mera. Dock vet jag inte exakt i vilket ställe jag i mitt schema skulle pressa in det, för jag är mycket, mycket upptagen med handbollsträningar och danslektioner. Dessutom är jag mycket kritisk på mig själv, och blir oftast besviken om jag får sämre än 9 i ett prov.
3. Läsa alla Nicholas Sparks böcker! Jag är en fan av honom och hans böcker, och äger flera av dem. Läser dessa böcker helst på engelska, typ för att det är originalspråket...eller inte vet jag, men jag läser helst på engelska...
Just nu har jag boken "Safe Haven" som projekt, och så långt jag hittills läst så är den brabrabra!
4. Träffa Nicholas Sparks. Jag är ingen "book-worm" direkt, men jag älskar dock Sparks' böcker! Jag skulle mycket gärna vilja träffa denna trettoförsta december födda herre man från Nebraska, och tacka honom för alla de underbara lässtunder som han bjudit på. 
5. Grunda en familj. Detta är kanske inte så aktiuellt ännu, men det skulle kännas konstigt att bara leva ett liv utan någon partner eller efterföljare. Vid denna ålder känner jag mig aningen paranoid då jag redan är sexton år gammal och inte ännu varigt på en ända dejt som skulle kunna räknas...
6. Skaffa mig ett arbete som jag trivs med och som man får bra med pengar av. Jo, jag vet att det låter aningen hemskt med "ett yrke som man tjänar bra på", men jag är en så bortskämd råtta att jag inte skulle vilja leva ett liv på endast några slantar. Just nu är min yrkesdröm att jag skulle arbeta på dagarna som radioröst (helst på radiokanalen X3M), och på kvällarna besöka dansstudion och arbeta som danslärare. Denna är kanske ganska orealistisk, men som dagt är detta min yrkesdröm
 
Denna bild tog min bästa vän Emmi (som jag berättat mycket om tidigare) under min senaste solo i nutidadans. Som tidigare sagt här på bloggen så älskar jag att dansa, och gör det helatiden, även utanför dansstudion. Vill så otroligt gärna fortsätta med denna fantastiska hobby genom livet (och som sagt kanske även som arbete). Kan inte tänka mig ett liv utan dans, skulle kännas typ som en radio utan ljud eller en sjö utan vatten.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0