Spotify

2013-05-02, klockan 22:08:27

Hade länge ett litet argument med min om vilket som är bättre: Sportify eller iTunes. Jag lysnnade alltid på min musik från iTunes, och hade aldrig ens testat Spotify. Ändå höll jag hårt fast om att iTunes är det bästa PUNKT SLUT. Min dator fick dock något fel för någon månad sedan, och då hade jag ju ingen musik. Jag var som en tobaksberoende person i ett desperat behov av en cigg, och då var jag beredd att göra vad som helst, så länge jag fick höra några toner av min favoritmusik.
Då jag jag in för att göra ett test med detta så kallade Sportify. Till en början var jag ganska så fördomsfull, men långsamt började min inställning mjukna. Gjorde en egen liten lista på musik, och lyssnade på den, om och om igen.
Fick slutligen tillbaka min dator från reparationen för några dagar sedan, och därmed tillgång till min älskade iTunes musiklista. Vad som dock var oväntat var, att jag kände inget behov av iTunes. Jag hade ju Spotify som jag lyssnat på under de senaste några månaderna. Känns ju lite som att jag svikit iTunes, men nu var jag tvungen att erkänna till min kompis om att Spotify faktist är mycket behändigt.
Just nu sitter jag och ritar en liten surrealistisk bild och lyssnar på Spotify. Vi har som extra uppgift i teckning i skolan att göra en sådan, och då surrealism är klart min favorit stil, så tänkte jag ta chansen till godo. Mamma berättade några timmar sedan att det inte är så konstigt att jag är intresserad av surrealism, för att min bror som nu är 22 år gammal också är/var intresserad av just denna stil. Detta viste jag inte förr. Jo, jag viste ju nog att han var intresserad av teckning och bra på det också, men detta var ju något nytt.
Kan posta bilden hit då den är klar, men jag lovar inget. Nu ska jag i varje fall fortsätta med mina sysslor, för jag har en hel bunk läxor kvar till och med.
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0