Efter några dagars paus

2013-09-08, klockan 21:19:07

Mitt bloggande har varit ganska så magert på senaste tiderna måste jag säga, och det är helt enkelt för att som utbyteselev har jag så mycket annat också att göra än sitta framför datorn hela tiden. Är dessutom ännu också sjuk, vilket irriterar mig nåt så fruktansvärt, för nu kan jag inte göra alla de saker som jag skulle vilja göra. 
På fredag var jag inte i skolan, för att jag var så hårt sjuk. Istället fick jag lov att ligga döende i min säng och sticka då jag orkade. Nu när livet här börjar så småningom bli till vardag så finns det inte så mycket som jag skule kunna berätta, så högst antagligen blir detta ett lite kortare inlägg än vanligen. 
Jag avklarade min första vecka i skolan, och nu har alla i min klass 7D farit utomlands på klassresa, och jag blev ensam lämnad på stranden. På måndag ska jag dock fara och knacka på till lärarrummet för att fråga hur jag ska ta mig till. Detta är lite trist, för att just när jag började få vänner och komma in i stämningen så far de bort för två veckor. Om man vill kolla på situtation som en optimist, så är detta en golden opportunity att skaffa nya vänner på den klassen som jag kommer att spendera denna tid då min egna klass är bortrest med. 
Är just nu helt hooked i boken The Fault In Our Stars av John Green. Under tiden jag varit hemma sjuk så har jag jämnt haft denna bok i min famn, kan helt enkelt inte släppa greppet från den! Fick den av Claudia dagen innan jag skulle fara hit, och den på något vis påminner mig alltid om henne på ett sött sätt. Typ som att hon finns där med mig...ish. Dessutom är ju boken ev av de bästa jag någonsin läst!
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Du ser ut att ha det kul där i österrike! Härligt ställe du bor på!
och vad kul att du också har hittat "The Fault in Our Stars", har försökt göra reklam om den i flera år nu! Den kommer att komma ut som film någon gång nästa år ;)

Svar: Vet inte själv om jag ser fram emot filmen eller inte. Vad jag menar är att det skulle vara grymt med en film på den bästa boken någonsin, men å andra sidan skulle filmen aldrig kunna nå standarden av boken! I varje fall så är det hundra procent säkert att då filmen kommer ut så ska jag och kolla på premiären!
Ha en bra söndag, Josefin!
Malin-My Lindblom

2013-09-14 @ 17:25:51

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0