Paket! STORT paket!

2013-09-13, klockan 14:49:17

Har spenderat hela dagen ensam hemma då de andra varit till jobbet/skolan. Mina ensamma sju timmar innehöll alla egenskaper som krävdes och som uteslöt en mysmysig morgon/förmiddag: regn, bubbelbad, bok, täcken och dynor att drunkna i, varm o'boy, mysmusik, stickning....även om det är fredagen den trettonde så kändes det som att detta kommer att bli en bra dag!
Då Astrid, Ruben och Lisi kom hem så bärde stackars lilla Lisi på ett stooort paket som verkade vara mycket tungt. Då jag skulle offra mig för att hjälpa henne så sade Astrid att det är åt mig! Samtidigt såg jag en fastklistrad lapp där det stod att den är skickad från min mamma. Utan någon tvekan for jag till mitt rum och började öppna paketet. Det kändes helt som jul...bara att jag var den enda som fått någon present. Därmed var det mera som födelsedag. 
Det tog sin tid men efter en tid av svett och tårar (överreagerar, men det var kämpigt att få upp paketet då det var täckt med jesustejp och tjocka lager med papper) fick jag upp paketet. Ingen/Inget kunde ha fått leendet från mitt ansikte då jag såg allt gott och fint som mamma skickat mig! Jag kan räkna upp allt jag fick:
  • Min svarta läderjacka
  • Min fina vinterjacka
  • Mina beige wannabe Jeffrey Cambells
  • Ett par yllesockor (hade ett par redan från förut dock)
  • Hårborste (samma som med sockorna)
  • Min favorit schampo + conditioner
  • Min rootboost hårprodukt som inte rymdes i min kappsäck då jag packade
  • Jenkki tuggummi
  • Min svarta handväska
  • Garn + stickor 
  • Mumin plåster som jag gnällde att jag ville ha innan utbytet
  • Torkat rågbröd (Varrasleipä på finska, säger säkert mera till de flesta läsarna
  • Läkerol Dents
  • Sisu salmiaktuggummi
  • Finrexin (äntligen kan jag bli av med min hostsnuva!)
  • En Turun Sanomat
  • Fyra (!!!) plattor Fazers blå
Tack mamma! Made my day!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0