Operation julgran

2012-12-23, klockan 00:25:00

Idag var den första sovmorgonen på länge. Kändes otroligt skönt att bara ligga i sängen på morgonen utan någon brådska eller hafs. Att man bara kan sitta och njuta av sin frukost och ta en titt i tidningen och läsa om vad som hänt i världen. Att ta sin tid och göra allt i lugn och ro.
På förmiddagen for vi med pappa till granskogen och spana efter en julgran. Jag vill inte klaga om kylan för att det finns länder där människor nyligen dött för att det är så kallt, men såhär många minusgrader är inte min grej. Tror faktist att det inte är riktigt någons grej.
Efter en lång tid av vadande i snön som nådde över knähöjd hittade vi den rätta. Det var en god tid det tog, men det var verkligen värt det, för nu har vi en mycket ståtlig gran som står i vårt vardagsrum.
Denna dag var, dock sovmorgonen, inte så lugn, för jag var bjuden på två middagar idag, direkt efter varann. Vid ett-tiden for vi till mommo&moffa och äta fisk, och därifrån vid sex-tiden bar det av till mina kusiner och äta middag. Kom hem ett ögonblick sedan och jag är helt gäspig och trött, men tänkte hålla er uppdagterade med att skriva dagens inlägg. Klockan är ett på natten, men det är ju jullov så det är tillåtet att vaka lite längre än vanligt. Å andra sidan håller jag just nu på att somna sittande här i min stol, så jag tror att jag ska börja gå mot sängen.
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0