Tack, älskade vän!

2013-08-19, klockan 20:23:54

Ny vecka, nya äventyr! God måndag kära du som läser detta, hoppas din start på veckan varit den bästa!
Idag hade jag endast en lektion i skolan, så det kändes lite dumt att först dra sig enda till skolan, sitta på skolbänken 45 minuter, och trampa på min rosa cykel hem igen.
Förutom en medelmåttlig tyskalektion fick jag en överrasking i skolan - något som lyste upp min annars så gråa dag! Min vän, Sandra, som tidigare själv varit till Frankrike som utbyteselev, gav mig ett mjukt paket insväpat i ett blått presentpapper och matchande snöre. Mitt huvud stod tomt on tankar om vad detta paket kunde innehålla. Så nyfiken som jag var kunde jag inte vänta en sekund längre, och jag slet upp Sandras så fint paketerade present. Min första känsla som jag upplevde då jag öppnade paketet var chock! "Vad är dethär?!" frågade jag henne och undrade över vad detta var. Hon förklarade dock hela historian och idén bakom presenten, och inom kort var det klart för mig varför jag hade fått vad jag hade fått.
Den origionella tanken med denna present är att då man är ledsen, arg, eller annars bara på dåligt humör så kan man skriva om det på en lapp och sätta in i munnen på denna mjukis. Sandra hade dock gjort en twist på detta. Som en erfaren utbyteselev viste hon att jag under mitt utbyte i något skede skulle krocka på hemlängtan och eller sorg av något slag, så istället hade hon själv skrivit in över förtio lappar med saker som skulle få mig på bättre humör (kan inte berätta exaktare för att jag har inte lov att kolla på lapparna innan jag far). Hur kreativt som helst ju! Som tack gav jag henne en storstor bamsekram och tackade henne miljontals gånger.
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0