Christkindlmarkt i Schönbrunn

2013-12-25, klockan 20:47:48

Flyttade till familjen Bertl sjätte december, och direkt dagen därpå for vi tillsammans med min host syster (som även är min klasskamrat) till Kristkindlmarkt som tog plats utanför Schönbrunn slottet i Wien. Vi skulle även träffa de övriga STS utbyteseleverna som bor i närheten av Wien där. 
Sophie och jag var beredda på Sankt Pölten tågstation i god tid, men det gick lite snett till när vi tog fel tåg (till rätt destination dock, men gick tio gånger långsammare av orsak att tåget stannade på varje station på den circa femtio kilometer långa färden). Dock gick vi inte miste om något egentligen.
Det kändes skönt att även se Tytti och Alina, som är två av de tre andra utbyteseleverna från Finland! Dock kände jag lite dålig självkänsla då vi pratade finska helatiden och Sophie förstod noll, men hon sade att hon inte hade något emot det. Dessutom, även om vi hade flera lager kläder på, fick vi frysa en hel del då vi i flera timmar stod ute i kylan. Sophie, Tytti och jag gick lite omkring och kollade vad marknaden hade att erbjuda, åt öserrikiska sötsaker och njöt av varandras sälskap. Efteråt kändes det skönt att halvsova i det varma tåget.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0