Sista veckoslutet innan flyttande

2013-12-01, klockan 21:20:11

Ja, nämligen nästa fredag tar jag mina kassar och byter värdfamilj för andra gången. Orsaken till att jag är tvungen att byta är helt enkelt att värdmamman i min nuvarande familj behöver rummet jag har för tillfället och jag behöver ett rum att stanna i. Kommer vara lessant att lämna denna familj för att jag under två månaders tid har hunnit bli mycket nära med varenda en från deras familj och de är alla så härliga. Ska flytta till den minde staden Obendgrafendorf och som min värdsyster kommer min klasskamrat Sophie ta över. Har träffat hennes familj en gång och henne varje dag i skolan, och based on bilden jag fått av dem så kommer jag att trivas prima!
Detta veckoslut har jag spenderat mest mysande och så. Igår gjorde vi tillsammans med min värdmamma en adventskrans som hon idag gav till sin kompis Clara, och presentens mottagare var mycket nöjd med resultatet!
Idag var vädret det finaste det varit under hela veckan, och detta till ära tog jag en liten uterunda tillsammans med kameran min! Det var relativt varmt för att vara första december, men nu ska vi ju också minnas var vi befinner oss!
Fick ju även öppna fösta luckan i kalendern idag! Mamma hade skickat mig scoutkalendern i paket från Finland (för att det är lite som vår familjs tradition att ha den varje år), och detta gav lite julstämning i det annars så varma höstvädret här i Österrike. Hade dessutom planerat att inte skaffa en chokladkalender i år, men igår kom min värdmamma hem, och hade köpt Sebastian, Melanie och mig var sin The Simpsons-chokokalender, så dit for dessa planer. Jag skulle ju inte tack nej för en chokladkalender heller, och choklad gör mig alltid glad.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0