Första skoldagen

2013-01-07, klockan 22:26:00

Kändes lite trögt att stiga upp vid sex-sju tiden då man under de senaste veckorna njutit av sovmornar då man stiger upp då solen är påväg nedåt och det fedan är förmiddag. Dessutom hjälpte inte det alls att skoldagen var från åtta till fyra, och skolmaten liknade något som inte ens jag fick ner för strupen. Tur att vi hade ganska trevliga timmar i varje fall, historia och hälsokunskap som exempel.
Detta är den första dagen av min så kallade "diet", och det är två saker som jag konstaterat: 1. Hade årets första handbollsträning idag och jag kom fram till att jag inte borde ha ätit så mycket julchoklad, och 2. Jag är usel när det gäller att göra smoothies. Grejen är den att jag tänkte att det bara är att slänga lite frukter och mjölk i en mixer och göra detta till ne god och hälsosam smoothie. Som kanske vissa som läste min tidigare blogg vet, jag älskar jordnötssmör. Något som jag tidigare kommit fram till genom lite experimentering är att äppel är en god vän vid sidan av jordnötssmör, men för någon orsaks skull smakade inte denna smoothie riktigt något mer än bara mjölk. Sedan gjorde jag ett stort misstag genom att tillägga hallonsylt i denna "sörja" som inte liknar alls som smoothie. Det liknade en färggrann sörja. Dessutom smakade det kontigt och eftersmaken var mycket speciell så bestämde mig för att bara äta hälften. Okej, det var den trevliga lilla berättelsen om min "smoothie".
Dessutom har min goda vän Claudia här någon kväll sedan förklarat mig hemligheten bakom hur man gör gifs. Nu skall mina kunskaper komma till test då jag ska försöka ladda mer min fina lilla gif här på bloggen. Gjorde den riktigt snabbt men hoppas ni inte bestaffar mig för detta. Föresten! Ni måste fara och hälsa på på Claudias fina blogg! Den är kanske lite annorlunda än min, men fin är den i varje fall. Puss på dej sötnos <3
http://melodymoonchild.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Mel Moonchild

Aww, tack! :3
Puss på dig med! <3

2013-01-08 @ 16:25:38
URL: http://melodymoonchild.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0