Hejdå julgran!

2013-01-06, klockan 19:52:40

På morgonen sade vi adjö till julgranen och förde den ut på gården. Saknar den redan lite faktist. Nu ser det så tomt och dystert ut utan den. En annan sak som är dyster är att skolan börjar imorgon. Vart tog julhelgen väger? Den hann ju inte ens börja innan den tog slut. Tur att nästa lovet är riktigt bakom hörnet, sex veckor kvar till sportlovet. Innan dess är det dock en handfull handbollsmatcher och en hel provvecka att överkomma.
Imorgon då skolan börjar så skall jag också ta tag om min hälsa för som jag några inlägg sedan berättat så har jag frossat kolhydrater och kalorier under julhelgen, och detta måste nå någon gräns. Gillar inte att direkt använda ordet "diet", för man får en så fel bild av det. Av ordet "diet" börjar man (eller jag i alla fall) tänka på en kvinna i trettioårs-åldern som vill gå ner i vikt och därmed skall börja äta endast sallad och plåga sig själv med att fara och springa om eftermiddagarna. Min diet där emot innebär att jag skär ner på choklad och bakelser och föredrar något hälsosammare tilltugg. Dessutom i och med att skolan börjar så börjar också träningarna, så därifrån får jag min motion. En hälsosam livsstil med andra ord.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0