Trassel med telefonen

2013-01-05, klockan 22:51:57

Under senaste tiderna har jag avvikit från det vaniga konceptet som lyder: Jag skriver inlägg på denna blogg varje-varannan dag, men till detta har jag faktist en bra orsak. Jo, grejen är den att jag inte vill skriva "sämre" inlägg på denna blogg, som till exempel att skriva om hur jag städat rummet eller hur jag läst på hälsokunskapsförhör. Allså, då jag skriver så vill jag faktist skriva om något aktuellt (eller minde aktuellt) som är värt att nämna. En annan grej är att jag just för en stund nämnde vad jag gjort idag (heh). Efter att ha slappat de senaste veckorna då det varit julhelg så kändes det faktist ganska tungt att göra något praktist. Är faktist ganska stolt över mig själv, inte endast för att jag nu har ett städat rum och för att jag fått min telefon att fungera igen (!), utan för att jag äntligen fick mitt utbytes-brev (som ska till den kommande familjen) klart. 
Okej, grejen med telefonen är ganska pinsam, men jag är klar att dela detta med världen. Som telefon använder jag en iPhone 4s som jag fick som julklapp lite över ett år sedan. För telefonens säkerthets skull har jag en kod på den för att kunna använda den (passcode, inte pin-code), men på torsdag-kväll tänkte jag att jag byter den för att så många vet min kod. Jag tänkte igenom detta och tänkte att jag skulle byta koden till 0710 (som min födelsedag: sjunde oktober), och lyckades ändra koden. Kände mig mycket lurig då, men då jag slutligen skulle slippa in på telefonen så slapp jag inte in. Jag blev då rädd och panikslagen. Jag kom inte in på min telefon. Jag var ensam hemma och hade ingen aning vad jag skulle göra. Senare på kvällen kom mamma hem, då hon hade varit i Israel en vecka. Dock jag var glad att hon var hemma igen efter en vecka så var jag otroligt ledsen på grund av telefonen. Tur att Google kunde ändå hjälpa mig, men det fanns en nackdel: Allt på telefonen kommer att raderas. Detta var mycket tråkigt för att jag har alla skolans dead-lines och en massa träningstider i kalendern och över tvåtusen bilder. Detta kunde inte hjälpas. Om jag ville ha min telefon tillbaka var jag tvungen att ta denna risk. Efter en lång tids väntande och laddande fick jag min telefon tillbaka. Jag tror att jag faktist lärde mig en läxa för livet, som jag inte kommer att glömma. Jag hoppas därmed att ni där ute som läser detta inte heller gör detta misstag, för det är inte roligt!
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0