177 dagar kvar!

2013-03-07, klockan 22:00:55

Jag vet, jag vet...det är skrattretande hur oaktiv jag varit här på min lilla blogg. Dock har ert tålamod och väntade nu lönat sig, för nu ska jag bjuda er på små men intressanta nyheter.
Här tidigare på bloggen har jag otaliga gånger nämnt mitt kommande utbyte till Österrike 2013-2014. På måndag fick jag ett oväntat samtal från ett okänt nummer. I telefonen var en person från STS-kontoret,  och hon berättade med en lugn och samsad röst att en familj är villig att bjuda mig att bo hos den under mit utbyte. Jag var ju försåss otroligt glad och nyfiken, men jag försökte vänta med glädjeropen tills samtalet var slut. Kvinnan i luren berättade och informerade mig om familjen och trakten där jag kommer att bo mellan 31.8.2013-29.06.2014. Blev abolut nöjd med allt hon berättade! Det verkar som att familjen är mycket trevlig och lokaliceringen otroligt mysig. Nu är det bara att önska att skolan motsvarar mina förväntningar, för på internet stod det att denna skola är bra. Mest av allt önskar jag en sak från skolan: Att jag får vänner! Usch, vad det vore uselt att tillbringa mitt utbytesår utan några vänner i skolan.
Just nu är det som att detta halvår som jag ännu är tvungen att vänta skulle kunna gå snabbare! Dock är det ju en massa roligt som som händer innan Österrike: Trip to Menorca, sommarlov, dansens slutarbete, Rödspätte cup etc...
Detta föreställer min kommande skola i St. Pölten i Österrike

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0