Eurovisionsnördens hypotes till varför endast en kvinna slapp till finalen av Mello

2013-03-10, klockan 20:25:36

Som vi alla vet, igår då det var Modifestivalens final så kom nio gossar och en tjej till finalen. Efter en hel del massa funderingar gällande vad detta kan bero på har jag kommit till en hypotes.
A.Förra året representerade ju Loreen Sverige i Eurovisionen i Baku. Hennes låt var bättre än bäst, helt fantastisk, fick übermycket poäng etc etc... Därmed jämför Sveriges röstande folk de kvinnliga artisterna med Loreen, och därmed konstaterar att "Nja, denna låt är inte lika bra som "Euphoria" var", och därmed röstar snarare på en manlig artist.
B.Kanske var detta bara slumpen. Kanske råkade det sig bara att iår var inte Sverige inte hade så otroligt bra kvinnliga artister/låtar framförda av kvinnor iår. Dock tror jag att det lutar sig mot konstatering A enligt mig, för det fanns ju ganska bra låtar framförda av kvinnliga artister detta år (tycker jag).
Där har ni det, och än en gång ett STORT grattis till sockersöta Robin Stjernberg!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0