Les Miserables

2013-03-09, klockan 22:59:06

Spenderade hela dagen tillsammans med min goda lilla vän Claudia! Efter en lång och trevlig promenad frågade jag helt spntant att: Hej föresten! Skulle du vara intresserad av att fara till Åbo och kolla Les Miserables med mig om tre timmar? Överraskande nog gillade hon mitt förslag och efter ett ögonblick satt vi sida vid sida i bussen på väg till Åbo.
Innan bion hade jag inte direkt några förväntningar (förutom vad Claudia sagt som lydde: Den var i varje fall bra som musikal), men jag blev dock positivt överraskad av filmens underbarhet! De sjöng otroligt vackert och filmen rörde mig någonstans djupt inne i mitt hjärta. Kändes som att alla andra i publbiken snyftade efter att filmen slutat, men tuffisen jag klarade av att svälja i varje fall största delen av tårarna (kom igen, alla som sett filmen vet att man kan inte kolla igenom hela filmen utan att bli tårögd).  Denna film hade dessutom väldigt bra lyckats konbinera både komedi och tradegi i samma film! Där med satt jag och både gapskrattade och snyftade till denna film. Jag rekommenderar denna tll alla musikalälskare, för att det sjöngs genom hela filmen. Glöm inte att ta med er näsdukar, ni kommer att behöv dem! Vive la France!
Vid detta skede av filmen, då Jean dog, kunde jag faktist inte hålla mig mera. Där satt jag, på plats 10 på rad 2 och fällde några tårar bara därför att en skådespelare dog i en film. Jag brukar oftast vara en gråtare (jaa, jag erkänner det), och här konstaterades detta än en gång.
Även då Eponine dog grät jag en skvätt. Denna sång var även en av de vackraste i hela filmen, tillsammans med "On my own". 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0