Baka lite bulla

2013-11-30, klockan 19:30:23

Här i Österrike är dom himmelens intresserade av allt som har med Finland att göra från vad vi äter till hur språket är. Jag hade tidigare om veckan lovat min hostfamilj att jag skulle tillräda något finskt åt dem, fast efter förra hostfamiljen smaklösa makaronilåda var jag lite skeptisk över mina matlagningstalanger. 
Sluteligen bestämde jag mig förr att laga bulla! Det kan ju inte gå allt för fel, och jag har rakt sagt lite saknat smaken av örfilar. Mamma har ju dessutom gjort det tusentals gånger och kan säkerligen hjälpa mig! 
Därmed på torsdag eftermiddag efter skolan kom jag hem och efter en snabb skypesignal med mamma (då hon gav mig små råd och tips om vad man inte bör glömma och så) var köket helt i mina händer. Dessutom var jag ensam hemma, och jag viste att om detta hus nu går upp i eldlågor har jag ingen att hjälpa mig. Anyway, slutligen blev resultatet helt bra! Jag gjorde en plåt med bullar med smöröga och en med örfilar. Det enda problemet var att den första plåten blev för ljus och den andra för mörk i min åsikt. Min hostfamilj attackerade dock bullarna och de verkade inte bry sig det minsta. Stolt är man ju dessutom också!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0