Kulturella olikheter som jag stötte på redan första dagen av utbyete!

2013-09-02, klockan 20:38:39

(Försöker i detta inlägg hålla mig till lite färre ord, för att det förra inlägget blev så otroligt stort!)
  • Nu är jag en underlig creep som beukar hemma dricka fettfri mjölk med maten
  • Här äter de endast ljustljust bröd, batong ish, så inget rågbröd för mig
  • Deras dusch och lavuarer är de underligaste! De har en skruv för varmt och en för kallt, men jag förstår inte alls hur jag får det till medelvarmt! Fick fösta och andra kvällen ta en iskall dusch efter att ha stridit med den i flera minuters tid.
  • Här i min familj är det ingen vana att barnen hjälper till med att duka bordet och vänta snällt i bordet tills alla är klara. Här stiger man ur bordet då man är klar och sedan gör vad man vill.
  • Här äter de en magrare morgonmål än vad jag är van vid i Finlanf, men å andra sidan äter de på kvällen, kring åtta-nio-tio tiden en större kvällsmål som består av olika variationer av tyngre rätter
  •  

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0