Naturstig möter djurpark

2013-09-09, klockan 19:32:24

Igårdagens planer för familjen Körner var att fara på en naturstig/zoo för eftermiddagen. Jag var mer än glad för att få följa med. Vi körde med bil knappt en timme, var efter vi var framme i min hostmammas hemstad som jag just nu för stunden inte minns namnet på.
Alltså grejen med denna park var att det var som en naturstig, men där levde vildsvin (och andra djur också om jag förstod rätt, men vi såg endast ett dussin vildsvin) inom området. Det var asgrymt att se äkta vildsvin på relativt nära håll utan något galler eller liknande där i mellan. De verkade inte bry sig det minsta om att en grupp folk stod och glodde på dem. Dessutom var vädret på vår sida - det var soligt och skönt - så det var en otroligt trevlig dag för detta.
Efteråt, då vi kom tillbaka hem, väntade en intensiv ishockey match oss, för att min hostpappas favoritlag spelade. Han förklarade nästan hela tillbakavägen hur bra det här laget är och hur de har vunnit mästerskap så många gånger och att de kommer varifrån han kommer, så han är så stolt över sitt lag. Om jag minns rätt (orkade inte riktit koncentrera mig mot slutet) så blev slutresultatet 3-0 åt motståndarlaget. Då blev han visst aningen häpen! Han sade att detta inte hänt på evigheter och att detta var en chock för att de är mästare! Efter detta var det väl inte så mycket annat än sovdags som gällde för mig. Var stolt över att jag hade klarat av min första vecka så bra som jag gjorde! Imrogon är det nu vecka och nya äventyr!
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0