Betyg

2014-01-28, klockan 22:53:00

Fick våra betyg i skolan nyligen, vilket hänvisade för min del att läsåret för min del har hit tills gått ganska bra. Dock var det inte alla ämnen som jag kunde ta del i på grund av att de diskuterar saker som läraren kommit fram till att är allt för svårt för mig att förstå.
Skalan är här i Österrike från 1-5, då 1 är "sehr gut" och motsvarar en tia i Finland, och 5 betyder underkänt. Här har ni dock resultatet mitt betyg:
Engelska: 1
Fördjupad Engelska: 1
Gymnastik: 1 
Musik: 1
Matematik: 4 (vilket var aningen skumt för att jag fick 2 (gut) i provet, men mitt slutliga nummer sänktes för att jag inte markerar allt för mycket på lektionerna och jag förstår inte språket allt för bra ännu)
Konst: 1
 
En till sak som enligt mig är värd att säga, att idag var en mycket bra dag!
Orsaker varför:
  • Jag läste färdigt boken "The curious incident of the dog in the night-time"
  • Jag tog en lång och skön tupplur då jag kom hem från skolan
  • Det har äntligen kommit snö!
  • Jag skriver äntligen ett inlägg på min blogg efter några veckors tystnad
  • Jag åt ett granatäppel vilket jag börjat älska här i Österrike
  • Hade håltimme med Chandasch vilket var kul, för att han är helt enkelt den trevligaste varelsen att unmås med
  • Sist men inte minst kanske bästa av allt: Jag pratade framför hela vår skola idag! Jo, vi hade ett två timmars möte med skolans elever då vi bestämde över förbättringar som kan göras i skolan (Elever kom upp med idéer och andra elever fick komma och stå på en pall och säga klagomål eller kommentarer över detta). Egentligen har det ju ingen skillnad för mig, för att detta bestämdes inför nästa skolår då jag inte mera är här, men för att yolo så for jag upp så scenen och sade min åsikt (dessutom blev jag ju lite pressad av mina kompisar att göra det). Det roligaste var att jag var inte det minsta nervös som vanliga Malin skulle ha varit, och jag fick till och med hela publiken att skratta då jag sade "vår klass är dit bort i Narnia", med vilket jag menade att vår klass ligger i en annan byggnad från alla andra klassrum och till och med lärare blev sena från lektioner i början för att de inte kunde hitta till vårt klassrum. Inte för att låta som att jag skryter över mig själv, men lite smått stolt är jag för tillfället.
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0