Ich bin sooo stolz auf mich!

2014-06-09, klockan 20:48:10

Under några månaders tid har jag hängt med i en tyskakurs för att nu pränta grammatiken och förbättra mitt tyska ordförråd! Hittills har den varit mycket givande! Om ett par veckor har vi ett stort sista test, vilket jag redan nu stressar över! Inför detta stora test gjorde vi förra onsdagen ett gammalt "stora test" från några år bakåt. Detta test innehöll läsförståelse, hörförståelse, grammatiktest, "German in use", essä och en pratdel. Efter dessa halft dussin timmar av aktivt funderande, tänkande och koncentration fick vi veta våra resultat. Jag var ganska säker över mitt prov, för att jag var ganska säker över största delen av frågorna (förutom grammatiken....*förbannade tyska grammatiken*).
Jag fick en "Sehr gut" med 172/180 poäng, och tydligen även det bästa resultatet i klassen. Vilken confidence boost i min tyska! Inte för att detta är det stora officiella provet ännu, och detta var mest för oss själva, så är jag fast hur stolt över mig själv! 
Hemma belönade jag mig själv med att skypea mamma och sedan for ut och springa! En mycket perfekt dag!
~ På bilder står poängen 99/105 för att detta var resultatet av provets första del! Låt er inte bli förvirrade. ~
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0