En sista dag i Wien

2014-06-25, klockan 22:27:00

Var idag troligen för sista gången innan jag flyger till Finland i Wien! Jag var med Lils och Sophie, för att Lilli behövde födelsedagspresent för Alix och Sophie behövde skor till ett bröllop hon kommer besöka inom kort. Jag bestämde mig för att helt enkelt hänga med, mest för att de frågade mig dagen innan om jag ville följa med, men även för att jag ännu innan söndag ville se Wien. Hade dock inte planerat på att köpa något för att jag redan har så fullt i kappsäcken. Lite smått köpte jag dock för att jag kunde inte motstå, och detta inlägg, mina kära små, är ägnat till dessa inköp!
Hittade en corner shop på tågstationen vid Westbahnhof, och där fyndade vi för hela slanten. Dock kom jag ikväll hem med mager plånbok för att jag lånat så mycket pengar åt Lilli!
Två år sedan var jag i London och blev bekant med Reese's peanut butter cups och Hershey's. Har dock inte hittat nåndera i Österrike och bara i utvalda butiker i Finland. Denna lycka är obeskrivbar! 
Har sett några kompisar med Wonka godis, men hade själv inte hittat det i vanliga Hofer/Spar/Billa. De hade tyvärr inga Willy Wonka's chocolatebars, men jag tyckte dessa såg roliga ut!
Hittade även en konkurens till Reese's peanut butter cups! Prövade en idag kväll, och tycker att den enda lilla olikheten mellan dessa är att Nestle är fyrkantiga och jordnötssmöret har även crunch i sig. Dock är Reese's det gamla och bekanta, och jag vill inte säga att den ena vore bättre än den andra.
Baksidan av Wonka Rainbow Nerds
Efter att vi i "fördjupad engelska" i skolan nu i alla fall 3 månader pratat om Roald Dahl (inkluderat att vi skrivit en faktabok om honom, läst hans berättelser, kollat filmer av honom, lyssnat på hörböcker, läste biografier om honom etc.), skulle man säkert tänka sig att jag fått tillräckligt av honom i detta skede redan. Över hälften av klassen blir galna av att ens höra hans namn! Min barndom blev dock inte förstörd och Roald Dahl kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta!
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0