Internationellt sätt att fira Vappen

2014-05-02, klockan 19:41:31

...för Österrikes del blev det inte till den största fröjdigaste festen. Vi hade ledigt från skolan för att första maj är officiellt arbetarens och studentens dag, men utan varken mjöd eller struva blev det aningen torrt. Få här vet ens varför detta är en speciell dag, så som redan sagt, inget firande här.
Här om veckan hann jag även packa min kass och byta familj så som några gånger redan tidigare, och det känns aldrig rätt eller bra att krama sin förra familj hejdå. Situationen är oundviklig för min del, och jag får mycket stöd från både nära i Finland och vänner i Österrike, även om jag inte vill göra en stor sak av det hela. Är till och med snart hemma i Finland igen, och då kan jag ta allt det goda med mig här ifrån.
Med detta inlägg ville jag medföra:
> jag har inte hunnit blogga på senaste tiderna på grund av familjebytet
> att fira vappen här är inget firande alls
~ Detta är mina två host syskon och jag tio minuter efter att jag flyttat in! ~ 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0